Skip to main content

朋友

曾经,有个朋友对我说:你的部落格都是关于友情的,没什么好看”。。虽然,我有点失落,不过我自己明白友情对我来说是很重要的。谈到重要,没笔墨能形容。在这夜深人静的夜晚,没有星星月亮的陪伴,只有冷气的嗖嗖声,及我打字的声音。。这时刻,应该是最好让我写作的时候。虽然没有文采飞扬的文笔,不过只有我内心想要表达的思绪。。


友情代表着人与人之间的感情,也意味着情感上互换的交流。对我而言,我把朋友的定义看的深远。朋友是什么?我讲的是感觉。舒服的感觉是让我继续走友谊之路的必要因素。我跟你做朋友,并不是你很有钱,很聪明,很美丽或等等。。只要我们谈得来,我就会想要维持。。


友谊永固,是我们小学纪念册最常出现的成语。不过,毕业后的我们,又有谁是留下来的?小学朋友,没有几个是有联络的,就算在街上遇上,都会有不好意思地感觉。那么,当时懵懂的我们,只懂得利用成语,却不懂得这个成语真正的意思。


空手说白话,是我们最拿手的。许多的朋友与我们擦身而过,小学到大学,也认识许多朋友,不过大多数是泛泛之交。朋友也像季节,夏季就热情如火,之间的感情飚到最高峰;春季就有一丝丝的爱意,朋友之间也比较的亲密;秋季犹如平淡的一壶茶,没有太大的变化,就只有朋友之间的默契;冬季让友谊冻结,也许渐渐疏远,或友情断了线。


我自认,并不是一个无私的朋友。我对朋友有一定的期待。我会去争取,去维持一段感情,只要我把你当成值得的朋友。最近,妈妈问起了我之前读书好友,我只能回答我已经不知道他们的状况了。换另外一句话来说,双方都没有想要维持友谊的动力。我尝试了,没有成果的回答就代表普通朋友的诞生。


很难得的是,好朋友会与你同甘共苦,不过,我会感到愧疚却感动当朋友不惜一切的与我同在。我不习惯也不想让朋友与我一起痛苦。我想,其他人也许也是这样。每当有事时,除非迫不得已,才会找朋友帮忙。不过,当自己情绪上的低落,也许只是朋友一丁点的关心就已经足够。我接受了朋友许多的爱,让我受宠若惊。


写这的心情故事,其实是要表达我对朋友的看待。今天,我又不经意的让我一个很珍惜的朋友伤心。朋友的不愉快,也造就了我的情绪受到影响。虽然,他表面上对我说他很好,不过我以感觉判断并不是。对不起。


朋友,本来就会有沟通上的问题。当你在乎他时,你就会比较的敏感。当他生气时,或伤心时,就代表她真的很在乎你。友情的玻璃球,虽然破了又破,不过还是可以以缺陷美来欣赏的。我还是很在乎这份友情。


谢谢你的爱,朋友


Hui Ru

Comments

  1. 很喜欢你用四季来形容友情。很有意义。
    有时候,朋友是要靠一点点的默契,缘分,珍惜,牺牲,谅解与关心。这一些的一点点,可以让友情增值。最重要的是,两方要懂得如何去经营。

    世界上没有什么感情,是不需要心灵的经营的。我相信,有情也一样。

    谢谢你,我的朋友。
    你让我看到,我会遗忘的东西。
    那就是,对别人简单的爱。=)

    ReplyDelete
  2. 谢谢你,你写的让我有一丝丝的感动哦

    ReplyDelete
  3. 我爱你,虽然你常常情绪化,有点难搞。我还是爱你。

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

How to train your dragon (Movie)

If you said it is a waste to watch animation or cartoon in cinema, I will reject your idea. Firstly, most of the animation strongly project good moral ethics or values for the reference of audiences especially children. During the childhood, children ought to differentiate the right and the wrong distinctively, neither grey area nor in between. Value always serves as a guideline for us to oblige, not a compulsory because decision is still lied in the hand of human. This movie secretly intruded my deepen heart. It talked about relationship, a bond between dragon and human. The main character, Hiccup chose to save the night fury (dragon) because he saw the fear from its eye. Even a human, we got attracted or closer with people who are similar to us because we feel we able to understand each other better compared to differences. The flow of movie discussed the process of rejection, acceptance, understand and devotion in a relationship. When we are just a stranger for each other, we are re

Handmade ART

Handmade is one of my interest since young. I love art which includes drawing, coloring, making cards and etc. I used to make cards for my friends during secondary school times. Now, I seldom did due to lack of time. It takes time to complete an art work. Thus, I only do when I am free. After reading other people blog, I felt like putting my handmade artwork in my blog..just want to reflect my memory.. Too bad, I did not take photos of my art piece last time. I only left 2 with me..So..have a look.. "Lion" - bookmark Underwater world

Am I supposed to conform?

Conform to the rules because you have no choice over it. You conform, because you believe in it. For example, bible, quran or Buddhist book. Religious people are practicing those rules and might apply it into real life situation. What if you are conform to it due to the other restriction? Today I went to one of the universities in Malaysia. Majority of students are Islamic students. I am not allowed to enter due to my dress code. I wore decently, with a pant which length almost to the ankle. I had been rejected to enter the library because their rule is your dress code must be more than ankle. I respect your dress code. But, It isn't a bit unreasonable to just stop me from entering. I did not know about the dress code before that. At least, give us a chance. We came from so far just want to get journals out from your library, why can't the person talked or told us nicely? What is the purpose you divide the seat far away from male to female. People are not following. What if you