Skip to main content

花木兰 Mulan

花木兰,家喻户晓的名字;她,代父从军,为魏国效忠,为父敬孝道;
女儿生,却比男儿刚强,勇闯直前,封为了花将军
女人,感情洋溢 - “战场上,不容许有任何的情感”,花木兰却陷入感情束缚中。。。
她,一滴一滴的泪水;为了战场牺牲的将士;她,厌恨战争。。。
她,一蹶不振。死死伤伤,血流遍地。。
“人,没有权利停止战争;只能用生命去大战,希望换来百姓的安乐”
她领悟了,换来了大家的肝胆相照,拼命护国
“有国,才有家”
她,冲锋上阵,代表着她一心保护着她的将士
情感再也没让她冲动,反而让她无私地为大局着想
除了战争,爱情并共存;文泰与木兰相爱
互爱,互牺牲,互付出,却换来了无缘的结局
为了停止柔国与魏国的干戈,与百姓的安宁
文泰(七王子)与柔国公主完婚,木兰安然拒绝官职,回乡陪父

故事的架构,很不错
少了轰轰烈烈,战争的效果欠缺
淡淡的兄弟情怀,共患难
精彩的对白,却少了每个情节完整的呈现
爱情的付出,不够刻苦铭心
唯独将士的牺牲,吟唱壮士卫国牺牲的歌,感捍我的心

以平常心欣赏,就没有太多的要求

大家都走宝,因为电影完了,没留下来欣赏花木兰的主题曲和插曲
句句歌词,都诠释了故事

主题曲 - 木兰情



作曲:李偲菘
作詞:易家揚

我看的見雲在天上混亂的飛
我聽的見滾滾沙場埋一滴淚
這是誰的沙漠 我忘了我是誰
又是誰 讓這天灰

醒在黑山睡在黃河風吹往北
昨日故鄉東市駿馬在等著誰
鐵衣下的你我 從患難到心碎
我問天 是白是黑

一顆心葬了幾滴淚
一生情背我往前飛
記住這天地中的美
滄海世界 一眼成灰

我想喝家裏的井水
卻吞下生死的滋味
就讓我敬往事一杯
對自己說 絕不後退

插曲 - 木兰星



作詞:易家揚
作曲:李偉菘
演唱:張靚穎

這世界好寬
讓孤獨好慢
荒野上的狼
他為誰流浪
寂寞是種藍
往我心裡鑽
聽見自己喊
看看天上
於是我剪下了月光
射向我老家的地方
夜黑的就像墨一樣
哪顆星名字叫木蘭
讓我把回憶當晚餐
吞下這許多年的酸
愛恨是掌心的沙漠
故事被點了穴遺忘

多年前我披著時間
逆著風走過燕然山



Hui Ru

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

How to train your dragon (Movie)

If you said it is a waste to watch animation or cartoon in cinema, I will reject your idea. Firstly, most of the animation strongly project good moral ethics or values for the reference of audiences especially children. During the childhood, children ought to differentiate the right and the wrong distinctively, neither grey area nor in between. Value always serves as a guideline for us to oblige, not a compulsory because decision is still lied in the hand of human. This movie secretly intruded my deepen heart. It talked about relationship, a bond between dragon and human. The main character, Hiccup chose to save the night fury (dragon) because he saw the fear from its eye. Even a human, we got attracted or closer with people who are similar to us because we feel we able to understand each other better compared to differences. The flow of movie discussed the process of rejection, acceptance, understand and devotion in a relationship. When we are just a stranger for each other, we are re

Handmade ART

Handmade is one of my interest since young. I love art which includes drawing, coloring, making cards and etc. I used to make cards for my friends during secondary school times. Now, I seldom did due to lack of time. It takes time to complete an art work. Thus, I only do when I am free. After reading other people blog, I felt like putting my handmade artwork in my blog..just want to reflect my memory.. Too bad, I did not take photos of my art piece last time. I only left 2 with me..So..have a look.. "Lion" - bookmark Underwater world

My volcano

My inner volcano has exploded without notification I am unable to control this inactive volcano, it was suppressed for long times It was my fault for keeping it secretly It was also my mistake of losing control My self is completely so different that my ideal image I am an evil who is pretty much selfish My emotion is ultimately much more important than others A sin that I committed I hate it